Üstümüze yapışmış olan sayfiye yeri algısını artık bir an önce değiştirmeliyiz.

Erdek’in Tanıtımı için neler yapabiliriz?

Erdek eskilerin en cazip turizm merkezlerinden biriydi.
Ama bazı şeyler yanlış yapıldı veya eksik yapıldı bunu şimdi tartışmayalım şimdi önümüze bakalım,
Bundan sonra ne yapabiliriz?
Erdek’i bir marka gibi bir ürün gibi tanıtmalıyız.
Ama bu ürünümüzü de markamızı da kusursuz bir hale getirmek zorundayız.
onun için Erdek’i çok iyi bir şekilde analiz etmek zorundayız.
Kendimize bir hedef kitle seçmeliyiz. Bizim diğer tatil yörelerinden farklı nelerimiz var?
halkımız turizmi destekliyor mu?
Bunları analiz etmeliyiz.?
top yekün bir seferberlik gerek.
Eğer ürününüz iyiyse, marka olmak çok kolaydır.Bir markanın tanınıyor olması önemlidir.
Biz de iyi bir ürün koyduğumuza göre marka olmayı başaracağız.Hep birlikte işbirliği içinde olmalıyız.
Ziyaretçi sayımız artabilir ama gelir artmaz.
Doğrusu bunu istemiyoruz.
Erdek’e gelmenin Türkiye’de hatta Dünyada özel bir yere gitmek olması konusunda bir imaj,
insanların aklına yerleştirilmeli.
Dünyada öyle isimler var ki, o coğrafyadan bağımsız olarak isimleri biliniyor.
Erdek’inde böyle bir şeye ihtiyacı var.
Çok güzel Kıyılarımız çok güzel bir doğamız var. İnanılmaz bir tarih birikimimiz var.
Konaklama ünitelerimizi de gözden geçirmemiz gerekiyor.
Tabii Devletinde yapması gereken şeyler var.
Konaklama tesislerinin iyileştirilmesini sağlanması için ucuz teşvikler oluşturmak, ortak kullanım alanları geliştirmek,
tarihi eserlerimize sahip çıkmak.Onları bir an önce gün yüzüne çıkartmak.
Örneğin Erdek’in İstanbul’a yakınlığı ile ilgili doğal güzellikleri tanıtılabilir. Ama bir tercih yapmamız lazım.

Sunduklarımızı çok kısa ve net bir şekilde hedef kitlemize aktarmanız gerekiyor.
Tanıtım kataloğunda her şeyi bir arada vererek akılda kalamazsınız. Dolayısıyla bir tercih yapmamız gerekiyor.

Tüm dünya markalaşmanın önemini kavradı anladı.Erdek’in de bu konuda önemli adımlar atması gerekiyor.
Markalaşma konusundaki eksiklerimizi kapatmamız lazım. Ama markalaşma bir süreç.
Bu süreçte bazı şeylerden vazgeçmek gerekiyor.
Aynı pazarda farklı özellikleri ön plana çıkartmak yerine
farklı destinasyonlara yönelik farklı şeyler ön plana çıkartılmalı.
Erdek’te ne yapıyoruz?
Turist otele geliyor. al sana yatak,yemek, deniz veya havuz bak keyfine diyoruz sizce yeter mi? Hangi otelde farklı ne var?
Anahtar marka değerleri, dürüstlük ve güvendir. Eğer markaya güvenilmezse, ona alacak kimse olmayacaktır.
Bir otele çok fazla yatırım yapsanız bile bir güven yoksa, onun değeri yoktur.
Kaliteyi ve değeri verdiğiniz zaman her zaman amaçlanan fiyata ulaşırsınız.
Turizm markasına bakarsanız, bunu bir yazılım ve donanım olarak ayırdım.
Kültür, tarih, gelenek ve davranışlar yazılımdır.
Donanımlar altyapı, spor, bunların güzel oteller geniş oteller ve değişik şekilde aktiviteler giriyor.
İletişim, hizmet turizmdeki en önemli unsurdur.
Her şeyi doğru yapabilirsiniz ama düzgün bir servis vermediğiniz sürece başarınız kısıtlı olacaktır.
İnsanlar aynı zamanda güvenli olmak isterler.
Hizmetin kalitesini belirleyen insan faktörü.
Artık turizmde sadece doğa güneş turizm değil, bir yaşam tarzı sunmak gerekiyor.
Üstümüze yapışmış olan sayfiye yeri algısını artık bir an önce değiştirmeliyiz.
Marka yaratmak istiyorsak, mutlaka gençleri hedef kitlenize oturtmamız gerekiyor

Gürcan Kanaoğlu

Yazarın diğer yazıları