Erdek iflas ediyor

Erdek iflas ediyor

iflas

Erdek son yıllarda iflas ediyor. Erdek 2004 yılından itibaren bir yükselişe geçti, 2007 ve 2008 yıllarında tüm dünya ve Türkiye Google aramalarında Erdek doruklardaydı, Fakat 2008 yılından itibaren hızlı bir düşüş yaşamaya başladı.  Aşağıdaki google grafikten inceleyebilirsiniz. Erdek’in bu düşüş sebeplerinin bir an önce ayrıntılı araştırılıp çözüm bulmamız gerekiyor. Son yıllarda internet kullanımınında çok arttığını düşünürsek bu düşüşün dahada fazla olduğunu düşünebiliriz.

Eski yazılarımdan bir örnek vermek istiyorum.

“Tüm dünya markalaşmanın önemini kavradı anladı.Erdek’in de bu konuda önemli adımlar atması gerekiyor.Markalaşma konusundaki eksiklerimizi kapatmamız lazım. Ama markalaşma bir süreç.
Erdek’te ne yapıyoruz? 
Turist otele geliyor. al sana yatak,yemek, deniz veya havuz bak keyfine diyoruz sizce yetermi? Hangi otelde farklı ne var?
Anahtar marka değerleri, dürüstlük ve güvendir. Eğer markaya güvenilmezse, ona alacak kimse olmayacaktır.
Bir otele çok fazla yatırım yapsanız bile bir güven yoksa, onun değeri yoktur.
Kaliteyi ve değeri verdiğiniz zaman her zaman amaçlanan fiyata ulaşırsınız.
İletişim, hizmet turizmdeki en önemli unsurdur.
Herşeyi doğru yapabilirsiniz ama düzgün bir servis vermediğiniz sürece başarınız kısıtlı olacaktır. 
Hizmetin kalitesini belirleyen insan faktörü. 
Artık turizmde sadece doğa güneş turizm değil, bir yaşam tarzı sunmak gerekiyor.
Üstümüze yapışmış olan sayfiye yeri algısını artık bir an önce değiştirmeliyiz.
Marka yaratmak istiyorsak, mutlaka gençleri hedef kitlemize oturtmamız gerekiyor.”

Özellikle şu siyasi çekişmelerden kurtulup ben değil biz haline gelmeliyiz. Erdek’i layık olduğu yere getirmemiz gerekiyor.
Gürcan KANAOĞLU

Diğer yazıları