post-title Marmarabirlik Avrupa Pazarında Satış Stratejisini Değiştirdi

Marmarabirlik Avrupa Pazarında Satış Stratejisini Değiştirdi

Marmarabirlik Avrupa Pazarında Satış Stratejisini Değiştirdi

BURSA merkezli Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), Avrupa pazarında tek distribütör ile satış pazarlama sistemini çoklu…

BURSA merkezli Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), Avrupa pazarında tek distribütör ile satış pazarlama sistemini çoklu bayiliğe çevirdi. Marmarabirlik, bünyesinde oluşturduğu ‘Avrupa Temsilciliği’ aracılığıyla bundan böyle Avrupa pazarına doğrudan ulaşacak. Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa, Avrupa ülkelerine sofralık zeytin ihracatı hedefinin 6 bin ton olduğunu söyledi.

Marmarabirlik, Avrupa bayilerini Almanya’nın Köln kentinde topladı. Köln’de yapılan ve Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Genel Müdür İbrahim Minareci ve Satış Pazarlama Müdürü Tuncay Kural ve Avrupa Temsilcisi Süleyman Davarcı’nın yönettiği toplantıda 2012 yılının değerlendirmesi, 2013’ün planlaması yapıldı, yeni hedefler, çalışma sistemi ve koşullarıyla, yeni ürün çalışmaları anlatıldı.

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, şimdiye kadar Avrupa pazarına tek distribütör aracılığıyla ürün sattıklarını ancak, bunun yeterli olmadığını anlattı. Asa, bu sistemden vazgeçip, çok bayili sistemle pazardan daha fazla pay almayı planladıklarını, daha yaygın bir ağ kurmak için de uzun süreden beri çalıştıklarını söyledi.

Yeni oluşturdukları sisteme dahil olan bayiler aracılığıyla ihracata 1 Ocak 2013 tarihi itibariyle başlayacaklarını kaydeden Hidamet Asa, yeni yapılanma ile tüketiciye çok daha rahat ve kolay ulaşacaklarını, 2013’ün ilk çeyreğinde Avrupa pazarında raf payını artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Hidamet Asa, ekiplerinin uzun süre Avrupa ülkelerinde saha çalışması yaptığını, bayileri belirlerken bölgedeki ticari itibarlarına, piyasadaki güvenilirliklerine, çalışma sistemleri ve dağıtım ağlarına, finansal yapılarına ve geçmiş yıllarda Marmarabirlik markasına verdikleri öneme dikkat edildiğini bildirdi.

Bayilere hitaben konuşma yapan Hidamet Asa, 2012’nin ticari açıdan sıkıntılı bir yıl olduğunu söyledi. Önceki yıllara göre Avrupa satışlarında miktar ve tutar olarak kayıp yaşandığını vurgulayan Asa, şöyle devam etti:

“2011 yılında yaşanan doğal afetten ötürü iri kalibreli ürün olmadı. Çoğunlukla ince ve orta kalibre ürün vardı. Ayrıca Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz, distribütörün de yetersizliği satışlarımızın düşmesine yol açtı.”

YENİ ÜRÜNLER ŞUBAT’TA PİYASADA

Almanya, Belçika, Hollanda, Fransa, Lüksemburg ve Avusturya’daki satışları bu ülkelerdeki 12 bayi kanalıyla yapmak istediklerini bildiren Marmarabirlik Başkanı Asa, bayilere bu kampanya dönemiyle ilgili de bilgi verdi. Asa, alımların çok iyi gittiğini, tüm kalibre ve çeşitlerde planlandığı gibi alımlar yapıldığını anlattı, yeni ürünlerin şubat ayı başında satışına başlanacağını açıkladı.

NG(FK/İD)

MARMARABİRLİK AVRUPA PAZARINDA SATIŞ STRATEJİSİNİ DEĞİŞTİRDİ

MARMARABİRLİK AVRUPA PAZARINDA SATIŞ STRATEJİSİNİ DEĞİŞTİRDİ

Yükleniyor…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.